Vodafone, IKEA, Kopparberg and other firms join GB News ad exodus

0
28

Vodafone Group PLC (LON:VOD) alongside a plethora of other notable brands including Swedish flatpack furniture firm IKEA, cider maker Koppaberg and electricity supplier Ovo Energy, have withdrawn their adverts from the recently launched GB News network amid allegations that the news channel broadcasts right-wing, partisan content.


Other companies that have removed or paused ads on the channel following its launch on Sunday night include utilities group Octopus Energy, The Open University, skin cream firm Nivea and beer brewer Grolsch.


According to the organisation Stop Funding Hate, other companies that have been seen advertising on the channel include Google, Microsoft Corp (NASDAQ:MSFT), Just Eat Takeaway.com NV (LON:JE.), Deliveroo PLC (LON:ROO), Whitbread PLC (LON:WTB) owned hotel chain Premier Inn, Amazon Inc (NASDAQ:AMZN) and Facebook Inc (NASDAQ:FB).


Some of the firms that have recently pulled adverts appear to have unaware that their ads were appearing on the channel, which has its advertising functions handled by Sky Media.


However, some advertisers have reportedly expressed a desire to resist boycott pressures, with the Telegraph quoting one GB News advertiser as saying that such moves are “playing directly into the hands of the GB News agenda”.


GB News, which is chaired by former BBC presenter Andrew Neil, is also turning its legal guns on its more established competitors, accusing the BBC earlier this week of attempting to disrupt its Sunday night launch.


Shares in Vodafone were down 0.8% at 131p in mid-morning trading on Wednesday.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here